YAŞAM SEVGİYLE BAŞLAR

25 Haziran, 2024

NE YAPTINIZ BENİM ŞEHRİME?

Hocacihan'a doğru bir görüntü. Fotoğraf: Tahir Sakman

 

NE YAPTINIZ BENİM ŞEHRİME?
 
Gözlerimizi maziye değil atiye çevirmemiz gerektiğini biliyorum ama dünün erdemlerini de yarınlara ışık yapmamız gerektiğinin de farkındayım…
 
Medeniyetlerin buluşma noktası… Hoşgörünün anavatanı, âşıkların Kâbe’si… Selçuklu’nun başkenti… Ne oldu sana Konya?
 
Aslında Konya’ya bir şey olduğu yok, ne oldu size Konyalılar? Ne yaptınız benim şehrime?


İnstagram’da bir video izledim, sokak röportajı… soruyorlar, ülkemizde hangi ili haritadan silmek isterdiniz diye… sorunun kendisi bile başlı başına yeterince korkunç, yanıtlar daha da korkunç… gençlerin yanıtlarından ürperiyor, utanıyorum… O şehri yazmayacağım…
 
Bizim çelebi meşrepli, hoşgörülü insanımıza ne oldu? Yakın çevremdeki gençlerin anlattıklarına inanasım gelmiyor bir türlü; burası kesin Konya değildir!
 
Dünün ahlaklı, sabırlı, mütevazı, kadim bir başkentin evladı olduğunuzu unuttunuz mu?
 
Ya saygınıza, sevginize ne oldu… Gençliğimizde kadınların yüzüne bakmaya utanırdık, başımızı öne eğer de öyle konuşurduk…
 
Kadim bir medeniyetin kültürüne sahipken bu lümpenlik nereden çıktı? Trafikte magandalık, alışverişte kabalık, abi siz gerçekten Konyalı mısınız? Dünün zarif insanları nereye gittiler?
 
Bir tarafta Suriye gettoları… Şehri, Konyalılık olgusunu kaybediyoruz diyemiyorum çünkü çoktan kaybetmişiz…
 
Yazacak çok şeyim var ama… şehrime olan saygımdan yazmıyorum; yalnızca şunu bilin, bu Konya, bizim Konya’mız olmaktan çoktan çıkmış.
 
Gerisi ütopyadır, mazide kalan ulaşılamayan bir hayaldir artık…

"Aradığınız şehre artık ulaşılamıyor!"
 
Ne yaptınız benim şehrime ve daha ne yapabilirsiniz bundan başka?
 
TAHİR SAKMAN
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız kişisel haklara ve yasalara uygun olmalıdır, yorumlarınızdan dolayı sorumlu olacağınızı lütfen unutmayınız.