YAŞAM SEVGİYLE BAŞLAR

20 Aralık, 2023

SANATSAL/KÜLTÜREL TACİZLER

 

SANATSAL/KÜLTÜREL TACİZLER
 
Yaklaşık son beş yılımı sosyal medyada, son üç yılımı da blog sayfamda yazarak geçirdim. Düşüncelerimi, duygularımı, anılarımı, bildiklerimi, inceleme ve araştırmalarımı, şiirlerimi hiçbir art düşünce taşımadan, saklamadan, kıskanmadan yayımladım. Bugünlerde kitap çalışmalarım nedeniyle sosyal medyaya biraz ara verdim. Önümüzdeki süreçte yine devam edeceğim.
 
Bu bilgilerin, belgelerin bazılarını e-kitap formatında kitap bütünlüğünde de blog sayfamdan da ücretsiz olarak paylaştım. Elimdeki belgeleri, fotoğrafları kıskanmadan şehir kültürünün istifadesine sundum.
 
Bunlardan herhangi bir beklentim olmadı; şehir kültürüne hizmet etmekten başka bir amacım olmadı.  
 
Bazı şiirlerimi izin almadan kitaplarında yayımlayan belediyeler ne hikmetse benim çektiğim veya arşivimde aileme ait olan fotoğrafları da yayımlıyorlar. Tabii ki izin almak gibi veya en azından altına “Tahir Sakman” gibi bir açıklama yapmaya gerek duymuyorlar.
 
Üstelik bunu kültüre hizmet adı altında ve kültür adamı unvanlı insanların -ki hepsi tanıdığım insanlar- yapması daha üzücü oluyor.
 
Alıntıladığınız eserlerin kaynağını yazmak, çalışmanıza gölge düşürmez; tam aksine değeri artar. Adamlar kalkıyor benim çektiğim fotoğrafı hiçbir açıklama gereği duymadan kitaplarında yayımlıyorlar. Aileme ait olan ve arşivimde sakladığım ve isteyen herkese memnuniyetle hiçbir beklentim olmadan verebileceğim fotoğrafları paylaşmadan lütfen izin alın veya ismimi yazın. Sizden başka bir beklentim yoktur. Bu benim yasal bir hakkımdır.
 
Arkadaşlar; sayın editörler, lütfen ya şiirlerime, fotoğraflarıma yer vermeyin ya da izin alın ve altına mutlaka fotoğrafın / şiirin kaynağını yazın. Bunun aynı zamanda “Telif Hakları Yasası” gereği bir zorunluluk olduğunu lütfen unutmayın…
 
Lütfen sanatsal / kültürel tacizlerinize devam etmeyin…  
 
TAHİR SAKMAN
 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız kişisel haklara ve yasalara uygun olmalıdır, yorumlarınızdan dolayı sorumlu olacağınızı lütfen unutmayınız.