YAŞAM SEVGİYLE BAŞLAR

08 Temmuz, 2023

SAATLERİ KÜSTÜRMEK


 

SAATLERİ KÜSTÜRMEK
 
Bu keyfi hiçbir yerde bulmadım…
 
Koleksiyonumda melül mahzun ve bir gün çalışmayı bekleyen masa saati veya seyahat saati…



 
Rakamlarından Osmanlı dönemlerinde üretildiği açık, menşeini bilmiyorum ama o dönemlerde bu tür saatleri sıklıkla Fransızlar yapıyor. Nereden bakarsanız 150 yıla yakın… Laternalı, sizi müzik çalarak uyandırıyor. Müzik ne çalıyor bilmiyorum ama bunların bir de “Katip” çalanları vardı…



 
Bayram arifesinde sökmüştüm… zil çarkı tam ortadan kırılmış, paslar, küfler ve bir köşede unutulmuşluğun, zamana tik taklarla ses verememenin hüznü…




 
Emin değildim çalışacağından ama çok istedim. Çarkı kaynakla kurtardım, montajını yaptım tamam oldu derken… keskin bir ses, çarkı yeniden ikiye böldü hem de bu sefer tüm parçalarını dağıttı…
 
Bütün bir gece çarkı yeniden toplayıp ona yeniden fener yapmakla uğraştım. Sevgiyle inat ettim: Merhum babam Mazhar Sakman, “saatleri küstürme” derdi, “onlara sevgiyle yaklaş, parçalarını okşar gibi tut, incitme” derdi…



 
Anladım ki bizim saat küsmüştü… Bütün bir gece onu yeniden derledim, topladım, gönlünü aldım. Yatmaya giderken ortalık ağarmıştı ama benim de yüzüm ağarmıştı… saat tam 5.30’du…
 
Bu kadar uğraştan sonra yeniden hayata döndüm sanki saatle…
 
Saatleri, saatlerinizi küstürmeyin, onlar sizin zamanınıza tanıklık ediyorlar, şahidinizdir onlar…



 
Şimdi keyifle karşısında çay içiyorum… Tik takları hayatın sesine eşlik ediyor.
 
Unutmayın; saati küstürmek demek, zamanı küstürmek demektir…
 
TAHİR SAKMAN



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız kişisel haklara ve yasalara uygun olmalıdır, yorumlarınızdan dolayı sorumlu olacağınızı lütfen unutmayınız.