YAŞAM SEVGİYLE BAŞLAR

07 Aralık, 2022

İŞTE ONDAN

Foto: T. Sakman. Kadınlar Pazarı'ndan 2000'li yıllardan bir görüntü.

 

Üç harfli marketlere gitmeyin diyorlar ya…
 
Ben de onlara uydum Kadınlar Pazarı’na gittim… burada da karşıma üç harfliler çıkmaz mı, hem de ayaklısı…
 
Daha girmeden kokular aldı götürdü beni… Gıda maddeleri kapı önlerinde, kaldırımlarda… tavuklar, kanatlar kasa kasa…
 
Eski tanıdıkların yerini, yeni nesil almış ama değişen bir şey yok; çoğunun tavırları aynı, müşteriyi yan gözle süzmeler, umursamamak, alırsan al, almazsan ikile… havalar aynı…
 
Fiyatlar hiç de ucuz değil ama onlara bir şey diyemem; çünkü sonuçta onlar satıcı.
 
Eskiden yani Kadınlar Pazarı’nın, Kadınlar Pazarı olduğu günlerde… Ortadaki meydana sıralanmış taşlar üzerinde, evlerde üretilen; peynir, yağ, reçel, kavurma hatta sızdırılmış kuyruk yağı, sebze, meyve satanlar sıralanırdı. Saat 14.00’de bir zabıta düdük çaldı mı kimse kalmazdı, satan satar, satamayan toplar giderdi.
 
Zabıta deyince aklıma geldi. Zabıta vardı, eskiden… Biz eskiden eskiden su içerdik testiden… O testileri biz kıralı çok oldu!
 
Neyse bir cesaret geldi bana ki sormayın, cahil cesareti; 250’şer gr. yeşil ve siyah zeytin, birkaç çeşit yarımşar kilo peynir, çifte kavrulmuş tahin… nerden bilirdim ki biraz sonra asıl kavrulanın ben olacağını?  Bir coşmuşum ki sormayın sanki bedava…
 
Esnaf kardeşimiz elinde hesap makinesi; tak, tak, tak… Öyle bir heybetli ses çıkarıyor ki mübarek makine… meğerse benim yerime feryada başlamış. Bir morardım ki sormayın… Yonis eriği gibi geçtim…
 
Tabii aldıklarımın üzerinde herhangi bir etiket yok, kaçını kaça aldım belirsiz; sadece hesap makinesi biliyor; tak, tak, tak…
 
Oysa barkot diye bir şey var değil mi veya etiket? Ne aldığımı ne kadar aldığımı, kaça aldığımı nereden bileceğim? Makine bilir abi; tak, tak, tak… sonra o da unutur…
 
Çaresiz kredi kartını uzattım. İstemeye istemeye, biraz da somurtarak, “karttan mı çekeceğiz” sorusuna muhatapsınız…
 
Hani diyorsunuz ya “bu millet bakkalı niye bıraktı da marketlere koşuyor” diye…
 
İşte ondan…
 
TAHİR SAKMAN

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız kişisel haklara ve yasalara uygun olmalıdır, yorumlarınızdan dolayı sorumlu olacağınızı lütfen unutmayınız.