YAŞAM SEVGİYLE BAŞLAR

17 Aralık, 2022

AŞKIN ADI MEVLÂNA


 

 /bu
horasan erlerinin hakikat öyküsüdür
canda açan tennurenin türküsüdür/
 
nicedir gece dost
varmak nicedir geceye
geceye değil aşka
aşk düşürmektir niceye
 
horasan konya arası
yüreğimde aşk yarası
yeşilden nur olur mesafeler
bir nay yüreğimi deler
 
ayın peşinde bir güneş
bastığı taşlar yeşerir
o aşkın ta kendisi
o canımda bir ateş
 
sevgi saygı hoşgörü
yürü kervanım yürü
aşkın adı konya’dır
konya mevlâna’dır
 
 sevgisini dört yana
 salmış cümle cihana
 aşk şarabı sunuyor
 benim pirim mevlâna
 
dünya döner de konya dönmez mi
 
hakk’a doğrudur secdeler
secdeler göğü deler
taşı toprağı derviştir
artık bu şehir ermiştir
kamışların feryadıdır ötesi
 
            hakikatte aşktan gayrı yol mu var
            mevlâna’nın yolundayım erenler
            canı canda saran başka kol mu var
            ben pirimin kolundayım erenler
 
            bir sevgidir ateşlenir kanımda
            ötelerde değildir o yanımda
            tennureler güller açar canımda
            hakikatın dalındayım erenler
 
            hakk aşkına sarar beni heyecan
            ey can canan vuslatımız ne zaman
            derviş ozan aşkla dolu bir kovan
            gülbeşeker balındayım erenler  
 
bir çağrı düşer evrene
“gel gel ne olursan ol yine gel”
 
yoluna canımı sermeye geldim
kuru dallar gibiyim
yeşermeye geldim
yitik zamanların nuru
yolumuz sana doğru
 
asırlar bir nefestir bize
 
/aşkın adı konya’dır
konya artık bir dünyadır/
 
TAHİR SAKMAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız kişisel haklara ve yasalara uygun olmalıdır, yorumlarınızdan dolayı sorumlu olacağınızı lütfen unutmayınız.