YAŞAM SEVGİYLE BAŞLAR

20 Temmuz, 2022

ŞİMDİ ORTA(!) ZAMANI


 

Şimdi tatil zamanı ya…

Herkes tatil fotoğraflarını ve oralarda yediklerini vs. paylaşıyorlar, bu bana gösteriş gibi gelmiyor; çünkü en azından dostlarım için biliyorum ki onlar bu paylaşımları yaparken gösteriş için yapmıyorlar, sadece böyle bir dünyanın olduğunu ve bu dünyanın nimetlerinden herkesin faydalanma hakkı olduğunu anlatmak ve bu sayede uyanmanızı sağlamak için olduğunu biliyorum…

Uyanır mıyız, hiç sanmıyorum sadece iç geçirerek bakarız o kadar. Genlerimize işlemiş olan kadercilik ve razı gelmenin, cennet hayalleri kurarak teselli olmanın kurbanlarıyız belki…

Hizmet etsin diye seçtiklerimizin başımıza efendi olmalarına nasıl razı oluyoruz bir türlü anlayamıyorum zaten…

Neyse burayı geçelim… her yıl birkaç rutinim vardır; en azından birer kere mutlaka yaptığım…

Birisi ekmek salması… bu sene yapamadık… sonra “orta (bütümet)” var, “balcanlı tirit” var… “en azından onları yapabilirim” dedim…

Konyalılar bilirler özelikle Kumköprü patlıcanıyla yapılırsa pek makbuldür… gerçi Kumköprü’de bahçe kalmadı ki… neyse şükür ki Karaaslan henüz var ve geçtiğimiz pazar günü Muhacir Pazarı’ndaki pazardan Karaaslan patlıcanı aldım…

Öyle eskiden olduğu gibi söndürme kömürüyle imil imil maltızda pişirmek lazım ama apartman hayatı malum, tek yapabildiğimiz kısık ateşte pişirmek…

Bendeniz sonradan gurme(!) olduğum için kusurumu bağışlayın tarifini yazacak falan değilim ama “bu dünyadan orta yemeden göçüp gitmeyin” derim… Kuzu kaburgadan yapmak âdettendir ama bendeniz çok yağlı olmasın diye boyundan yapıyorum.  Patlıcanı az, eti çok olmalı, benim formülüm bir kilo patlıcana iki kilo… Tabii az da olsa tereyağı ilave etmelisiniz…

Böyle bir lezzet dünyada görülmemiştir… İlla orta yapacaksınız diye de bir kaide yok yeter ki yerli patlıcan olsun, musakka da yapabilirsiniz, inanın ortanın lezzetine yakın olacaktır.

Şimdi fotoğrafını paylaşmasam olmayacak yani musakkasını yapabilirsiniz, yerli patlıcanın kilosunu 10 TL’ye aldım… Fotoğraftaki patlıcanı önce yemelere kıyamadım sonra doyamadım… Tabii fotoğraftaki yemek, “ortası” alınmış hâli…

Afiyet olsun… Haa… bu arada somun ekmekle banıp yemelisiniz; değilse lezzeti kaçırabilirsiniz ona göre, “dimedi, dimeyin!"

Geçtiğimiz yıl yine bu ayda pek muhterem Balcan Efendi’ye maniler düzmüştüm, okumak isteyenler için link:

https://www.facebook.com/tahirsakman/posts/pfbid0v6NznNuowX91L4B7xzMfkC9C1hSdX3Zy4N5b9EWvcDTznK1oJ3NSJZGzhhovXiwTl

TAHİR SAKMAN



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız kişisel haklara ve yasalara uygun olmalıdır, yorumlarınızdan dolayı sorumlu olacağınızı lütfen unutmayınız.