YAŞAM SEVGİYLE BAŞLAR

22 Temmuz, 2022

…GÖZLERİMİN FERİ DE YOK…


 eski bir gramofonda çalan taş plaktaki bir hikâyeydi bizimki…

yorgun yıllardan arta kalan bir hüzün sinsice beklerken, mutluluğa geç yakalanmanın telaşı belki… belki ölü zamanların uyandırması geceyi; tıpkı, bir ömrü bir geceye sığdırmanın sevinci belki acısı…

/sensiz sokakların vurgunuyum/

kendimi geziyorum; sensizliğin orta yerinde çarelerimi yıldızlara ısmarlamış, ellerimde deniz yıldızlarından fal bakarken… antik bir pas sarıyor…

/yılgın saatlerin ölü vakitlerinde

yitirilmiş düşlerin zamansız kuytularındayım/

 

dip vakitlerindeydik zamanın ne sen bilebilirdin ne ben… esrik aşkların sırlarla dolu dünyasını aralamak mıydı düşümüz? ânın büyüsüne kapılmaktı yaşam oysa hem de sana rağmen bana rağmen… aşk; ikimize rağmendi…

 

/gözlerimin feri de yok/

 

hangi ışıktı bilmiyorduk; bizi zamanın ötelerinden çeken… bir yalnızlık mıydı yoksa çok mu kalabalıktık? bedenimden taşan bir ürperti, geceye ter düşürürken, çoktan kaybolmuştuk sokaklarımızda…

 

/sokaklar beni geziyor şimdi

kaldırımlarım ezilmiş paslı hüzünlerle dolu

yorgunum sadece dargın değilim anla/

 

nefesim karışırken, bin yılların ötesine kopup gelen, hep yeniden yazılmak mıydı hayat, yarım hikâyelere hep yeniden? güneş renkli saçlarını savururken yalnızlığıma çoğalıyor hicranın… bekleyiş, kendisi olmak gibi…

 

/birkaç bin yıl daha beklerim

sonrası toprağa emanet

bir tek gözlerin duruyor canlı bir de gelmeyişlerin/

 

adem’den beri beklemiştim… gelme… ki beklemenin vahşi doruklarında kan kusan gecelere feryat olmanın izini süreyim…

 

/haydi ört hüzünleri bana maviler sana kalsın/

 

TAHİR SAKMAN

 

  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız kişisel haklara ve yasalara uygun olmalıdır, yorumlarınızdan dolayı sorumlu olacağınızı lütfen unutmayınız.