YAŞAM SEVGİYLE BAŞLAR

24 Ekim, 2023

BU TOPRAĞIN ÇOCUĞU


BU TOPRAĞIN ÇOCUĞU


bu topraklarda çalınır sazım
bu topraklarda söylenir türküm
ben bu toprakların çocuğuyum


on bin yıldır açık gözüm
çatalhöyük’te
bazen hititliyim
bazen doğu romalı lidyalı
ama hep konyalı


bizans’ta çocukluğum geçti
selçuklu’da gençliğim
stepler gibi hırçın
kartallar gibi özgür
türkmen kocaları gibi vakur
hayat veren bana
bu topraklardır


iskender’e yol veren bu toprak
eflâtun’a inanç verdi
mevlâna’ya aşk
şems’i bastı bağrına
geçittir bu topraklar
dünden yarına


osmanlı’ya sancak verdi konya
osmanlı’ya dar geldi dünya


osmanlı’da yaşlandım yoruldum
yedi düvelden yedi kurşun
vuruldum
şehitlerle doğdum yeniden
kızıl hafızlar’dan
mustafa kemal benim


cumhuriyet kurdum


çatalhöyüklü hititli doğu romalı
kırk bohçayım kırk yamalı
peki ben neyim


ben cumhuriyet nesliyim


dokuz oğuzlar’dan boyum
türk oğlu türk’tür soyum
ama önce de sonra da


bu toprakların çocuğuyum


Tahir SAKMAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız kişisel haklara ve yasalara uygun olmalıdır, yorumlarınızdan dolayı sorumlu olacağınızı lütfen unutmayınız.