YAŞAM SEVGİYLE BAŞLAR

04 Ağustos, 2022

“TOSUN” YAZMIYOR ARTIK!

 

Kültür Park’a giderken çekiniyorum…


Sadece Kültür Park’a da değil ya Zafer ya Alâaddin Tepesi? Onların da çok bir farkı kalmadı…


Yani yolda yürürken gençlerin birbirlerine olan küfürlerini duymaktan… Hatta genç kızlarımızın, benim burada yazamayacağım küfürleri aleni hem de bağıra bağıra etmelerinden onlar adına ben utanıyorum, yüzüm kızarıyor… "erkekleri geride bırakıyorlar" demek abartı olmayacak...


Aziz Nesin’in bir öyküsünü okumuştum yıllar önce; “… koduğum” başlıklı… Ve öyküde en çok kullandığımız kelimenin, bu iki kelime olduğunu yazmıştı üstat…

Ah bir de şimdi görse, gençlerin kültürümüze olan katkılarını!


Eskiden bizim bildiğimiz bir “Tosun edebiyatı” vardı ve onun da kendine göre bir mahremiyeti!.. Şimdi o Tosun sokağa çıkmış durumda, her yerde boy gösteriyor ve işin kötüsü sanki alışmaya mı başladık ne?


Vallahi duymadığım, yakası açılmamış küfürler ortalığa saçılıyor ve daha da kötüsü gayet normalmiş gibi davranıyorlar. Zaman zaman ikaz ediyorum “gençler; evinizde, annenizin yanında böyle mi konuşuyorsunuz” diyorum susuyorlar ama biliyorum bakışları “sana ne” diyor…  


Muhafazakâr bir insan değilim… gençlerin birçok davranışını anlamasam da onaylıyorum ama bu başka bir şey; önce edep…


Toplum içinde nasıl konuşulması gerektiğini ben mi öğreteceğim? 


Girdim ilim meclisine
Eyledim kıldım talep
Dediler ilim geride
İlla edep illa edep
 
Diyen Yunus’a ne zaman kulak verebileceğiz ve ne zaman şehrin sokaklarını küfür duymadan gezebileceğiz?
 
TAHİR SAKMAN
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız kişisel haklara ve yasalara uygun olmalıdır, yorumlarınızdan dolayı sorumlu olacağınızı lütfen unutmayınız.