YAŞAM SEVGİYLE BAŞLAR

14 Nisan, 2022

MANZUM BEKTAŞİ FIKRALARI (5)

 


                     BİR EKSİK
 
Bir Ramazan akşamı, dost sofrası kurulmuş:
Diş kirası alana dek, Bektaşi yorulmuş.
 
Derken sormuşlar bir bir tutulmayan orucu
Havalar da çok sıcak, oruç ise yorucu.
 
“Günler çok uzun dostlar, oruç tutmak pek de güç
Bir özürüm vardı da tutabildim ancak üç.”
 
Ben “İki tuttum” derken, cevap verir beriki:
“Kınamayın dostlarım tutabildim bir teki!”
 
“İnsanlar, yaşadıkça ibadete muhtaçtır
Ya sen baba erenler, tuttuğun oruç kaçtır?”
 
Bektaşi doğrularak cevaplar kesik kesik:
“Sorma benim orucu, arkadaştan bir eksik!”

NAZMA ÇEKEN: TAHİR SAKMAN

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız kişisel haklara ve yasalara uygun olmalıdır, yorumlarınızdan dolayı sorumlu olacağınızı lütfen unutmayınız.